Söndags-shopping i Karlstad

Idag åkte jag o Emmanuel till Karlstad och shoppade loss lite. Först gick vi runt inne i stan och sen åkte vi ut till Ikea och Bergvik. Det blev en riktigt nice söndag :D Drygt fem timmar gick vi o strosade runt.

Köpte ny stor 180*200cm bäddmadrass, sängben och lite nya kuddar o sånt på Ikea sen köpte Emmanuel ett par nya jeans, en kavaj och en kappa. Jättefint alltihop!
Jag fyndade jättesnygga panelgardiner till sovrummet - svarta med barockmönster och fransar på sidorna. Sen hittade jag en så himla nice jeansklänning (grå/svart) på Vila för bara 299kr och den satt som gjutet på mig - helt perfekt!! Den ska jag ha på mig på Anettes 35-års fest i Stockholm på lördag :D ...Kolla nedan, fin va? Bilden är dock lite suddig.


                                                                           
Jag köpte även en svart väska på Åhléns som jag fastnade för direkt. Sen visade det sig att den va nedsatt  från 299kr till 199kr, vilket kom som en trevlig överraskning ;) Sen klippte jag mig på Hårcenter. Det behövdes verkligen kan jag säga, håret va ganska slitet och bara hängde ner - ingen volym alls. Men nu är det uppklippt ganska mycket och hon klippte en bit på längden också så nu är det lättare att få till volym och sen kommer mitt självfall fram bättre. En Osis-spray följde med från frisören också...

När vi kom hem började jag skruva isär den gamla sängen och när det va gjort satt jag o Emmanuel på de nya sängbenen och sen på med den nya bäddmadrassen. Sen hämtade vi huvudgaveln (som jag fyndade från Blocket) från andra sovrummet och ställde bakom. Sen på med det nya överkastet och kuddarna. Det vart jättefint men jag vart besviken för vi skulle köpt 10 cm benen som vi tänkte först, istället för de på 20 cm. Sängen blev för hög så huvudgaveln syndes inte så mycket där bakom :( Men det är ju bara o köpa när vi ska till Ikea nästa gång. Kommer bli jättebra med dem kortare. Och vilken skillnad det vart med nya bäddmadrassen, mycket mjukare och skönare :D Så inatt kommer vi sova jättegott!!!!
1 Emma:

skriven

Va härligt med shopping.

Du får ha en stege sålänge, så du kommer upp i sängen höhö;)

Puss

Kommentera här: