På väg hem till Örebro igen

Efter massa resande genom skåne o västra götaland. I morse åkte jag från Landskrona ner till Malmö för att göra tester i svenska o engelska på Lernia, för utbildningen i vårdadministration, vilka började kl. 10. Det va nära centralstationen så det va lätt att hitta. Svenska testet va hur svårt som helst, massa ord man skulle veta vad de betydde så hade man 5 alternativ. Vissa ord hade jag aldrig hört förut (!) Engelska testet gick däremot superbra! Va klar till typ 11.30 så gick tillbaka till stationen för att hoppa på tåget till Göteborg som gick 12.08. Sov mest hela tiden dit. Sen när vi nästan va framme va det nån idiot kille som tänder en cigg på tåget. Men det va en brud som sa till honom. Asså vad tänkte snubben med?? Ja, ja väl framme i Göteborg tog jag mig med spårvagn till Kapellplatsen där KY-akademin vid Studium låg. Fick kämpa mig upp till 5e våningen, va en jävla massa trappor o jag hitta ingen hiss. Va helt slut när jag kom upp. Dags att börja träna kanske?? Kl. 16.30 började vi med ett datatest - tangentbordsteknik o noggrannhet samt snabbhet. Gick ok fick nästan skicklig som va 4/5. Sen va det svenskatest som även här va skitsvårt! Engelskan klarade jag lätt! Och när vi skulle skriva en egen liten berättelse märkte jag att jag har betydligt lättare att uttrycka mig på engelska än svenska... Mitt vokabulär är betydligt mer utvecklat på engelska konstigt nog?! Va klar till kl. 18.00. Åt lite på burger king o begav mig till stationen igen. Mitt tåg skulle inte gå förrän kl. 20.42 o bilj va inte ombokningsbar :( men jag gick till sj's kundcenter o lyckades få en ny biljett kl. 19.07 av killen i kassan :D han gjorde min dag! Vilken snäll snubbe ;) Nu kommer jag va hemma typ 1 timme tidigare. Skönt! Allt detta resande har gjort mig helt matt!

 Bilder från Skåne

Kommentera här: