Back in Stockholm

Flytten gick smidigt. Det jobbigaste va i onsdags. Hela dagen va fullbokad med massa att göra. Jag och Emmanuel va inne i stan och käkade lunch sen kom pappa från Krhamn och hämtade upp oss. Sen begav vi oss till Ikea och inhandlade det sista. Hade tur för det fanns bara 1 skrivbord kvar av det jag skulle ha. Sen köpte jag en ny resårbotten och några kuddar. Lånade ett släp där och körde hem allt. Sen åkte vi till en återvinningscentral o slängde den gamla resårbotten och lite annat skräp. Sen tillbaka med släpvagnen till Ikea. Efter det lämnade jag in massa kläder och skor till Myrorna. Sen hem igen och plocka ögonbrynen på Athina. Efter det hem till Marika för att sy draperiet som ska va under sängen. Sen hem igen och då va klockan runt 20:30. Då va det bara att packa det sista, som såklart va mer än vad jag trodde.... Full rulle hela dagen dvs. Va så skönt att gå ocj lägga sig, men man visste att man inte kunde sova så länge...

I torsdags - flyttdagen - ringde klockan strax efter 06:00. Hämtade släpvagnen kl. 07:00 på Statoil sen hämtade vi soffan jag köpt på Blocket. Efter det hem till Vivalla och packa in allt... Gick mycket smidigt och kom därifrån runt 08:30.
Kom till Flemingsberg och HUGEs kontor strax efter 11:00 för att hämta upp nycklarna (detta efter att ha irrat runt lite i Flempan) sen begav vi oss till min nya studentlägenhet i Björnkulla. Hade packat in allt och pappa hade borrat lite hål och satt upp rullgardinen sen handlade vi lite i Flemingsberg centrum sen begav sig pappa hemåt igen runt 14:30. Min pappa är verkligen bäst!!! Ställer alltid upp :D Jag och Emmanuel passade på att käka lite efter att pappa åkt (pappa sa att han skulle äta nåt efter vägen) sen började jag packa upp allt och Emmanuel satt ihop skrivbordet och soffbordet. va klara med allt strax efter kl. 21. Då värkte ryggen och fötterna rejält. Kunde knappt gå, aj! aj! Så det vart en dusch sen bara slappa reseten av kvällen. Sov inte så bra under natten. Inte van att sova två i en 120-säng. Det va i Landskrona sist...

I fredags va jag och Emmanuel en sväng i Skärholmen för Emmanuel behövde köpa lite afrikansk mat och jag passade på att handla lite mat på Vi där. Va mycket billigare än i Flempan. När vi va klara tog Emmanuel t-banan till stan för att åka hem till Örebro igen. Jag tog bussen till Flempan där Maria, Linda & Alicia hämtade upp mig. Så begav vi oss hem til mig för en fika och lite skvaller ;) Vart lugnt både fredag och lördag. har inga pengar överhuvudtaget. De sista ska jag använda till ett månadskort.

Imorgon börjar skolan. Ska bli mycket spännande. Efter skolan ska jag möta förra chefen så jag får min sista lön, lönespecar och så ska han få skriva på ett arbetsgivarintyg (eftersom jag fortfarande inte har fått nåt!). Hoppas verkligen han dyker upp...



Nu fattas bara matta och nytt duschdraperi till badrummet (trodde det va blått därinne), fixa upp draperiet under sängen, sätta upp tavlor och en platt-tv ;)
1 Emma:

skriven

Det ser ju jättefint ut:)

2 Emma:

skriven

Tack så mkt gumman. Hoppas du trivs bra i nya lyan. puss o kram

Kommentera här: