Hundvakt

Idag kom syrran och Ali upp till Sthlm för att spendera en natt på hotell och ha det lite myspys. Så då ställde jag upp o va hundvakt åt Mini (syrrans rottweiler/pitbull/boxer-mix) tills imorgon. Eftersom det har varit så fint väder hela dagen så bestämde jag mig för att gå en långpromenad (1 timme blev det) med honom. Det gick jättebra till en början, men när vi var ca 25 min hemifrån brakade helvetet löst! Jag vet inte vad han fick för sig eller vad som hände men han började hoppa på mig. Han ställde sig på sina bakben (han är ju ganska stor så han blev ju ungefär liks lång som mig och han är ju dessutom stark) och framtassarna kramade typ om mig och han började jucka... och jucka... och jucka. Det fanns liksom inget stopp på honom. Jag försökte allt för att han skulle ge sig men icke. Det va värsta workout-passet. Kan ju nämna att jag mötte X antal människor längs vägen, o snacka om att det var pinsamt. De måste ju tänkt att den där människan ska ju inte ha hund, hahaha! När jag äntligen lyckades ta mig hem så var det stora hål i mitt linne och mina tights och jag hade massa rivmärken efter Minis klor längs hela benen. Kan säga att det blev ingen mer långpromenad med honom, inte igen!!! Jävla hundskrälle! Här hemma är han minsann hur lugn som helst... Ligger o sover hela tiden. Vet inte riktigt hur jag ska få plats o sova i sängen inatt då han tar upp typ hela sängen...

1 emma:

skriven

Åh vilka fina sängkläder :-)

Kommentera här: