The Liffey, våffeldejt och sjukdom

Helgen som var gick förbi väldigt fort men den var himla kul :) I lördags var jag i stan med Bachir. Det blev en middag på Brother Tuck med en efterföljande fika på Coffeehouse by George för att avsluta kvällen på irländska puben The Liffey i Gamla stan. En helt underbar lördag fylld med god mat och dricka, massa skratt, bra sällskap, allsång och grym stämning :D Betyg: 5/5 ;) Drack en Coca cola till middagen, shit va sött det var. Inte lika gott som jag kom ihåg :P Slank ner några Smirnoff Ice också på Liffeys ;) Någon gång måste man ju få dricka nåt annat än vatten...

I söndags begav jag mig till Malin. Linda hängde på också. Vi mötte upp Malin i Fruängen då en butik där hade 70% utförsäljning :) Fyndade 2 klänningar, 3 t-shirts och en sjal för 550 kr ;) Hur bra som helst! Efter shoppingen promenerade vi hem till Malin för lite girltalk och för att äta lite våfflor, våffeldagen till ära ;) Gud så gott det var!!! För mig som inte har ätit något godis, chips eller liknande på snart 4 veckor var det ljuvligt!


Tyvärr satte helgens njutning med våfflor med sylt och grädde samt Smirnoff Ice sina spår i måndags då jag vaknade med värsta smärtan á la magkatarr i övre delen av magen kl 05:20 :S Det var mindre kul! Men det gick som tur över efter att jag inhandlat och knaprat i mig Pepcid Duo samt lite frukost och soppa till lunch. Dock började kroppen i övrigt må skit. Ont o matt i hela kroppen och kändes som feber var på G. Dags för mig att bli sjuk?! Japp, jag gick hem från jobbet efter lunchen och låg och vilade mest hela dagen/kvällen. Tempen låg på 39,3 grader och jag tyckte väldigt synd om mig själv. Jag som aldrig är sjuk :/ Kan ju nämna att jag fortfarande ligger hemma och är sjuk. Inte roligt alls! Febern är iaf borta men är rejält snuvig och har en hemsk slemhosta. Halsontet verkar ha försvunnit, så skönt att kunna svälja utan att det gör svinont! Matlusten är väl inte på topp, har lyckats få i mig några smörgåsar, blåbärssoppa och frukt. Och självklart vatten! Hoppas verkligen jag blir helt frisk - SNART! Så himla trist att gå hemma!

Kommentera här: