Nystart!

Japp, då var det dags att börja försöka ta tag i det här med bloggandet igen. Det var ju väldigt länge sedan, närmare bestämt 2,5 år sedan sist :O Det har ju hänt en hel del i mitt liv sedan dess...

Jag har flyttat från Stockholm ner till Småland och jag är sambo med världens finaste Mats sedan mars 2014. I går firade vi vår 2-årsdag
Jag har hunnit med att byta jobb hela 4 gånger (varav 3 gånger här nere i Småland). Just nu jobbar jag statligt som medicinsk sekreterare. Det finns himla många fördelar med att jobba statligt och där jag jobbar har vi det jävligt bra:
1. Tre timmar friskvård/vecka på arbetstid :)
2. Verksamheten stängs ner vid jul och nyår = semester (nu har jag varit ledig i 18 dagar i sträck)
3. Möjlighet att ta ut semester när man vill (man behöver bl.a. inte rätta sig efter vissa perioder på sommaren) och fler semesterdagar (31 st)
* Sen så är ju lönen bättre också vilket också är ett plus :)

Som vanligt så är vikten ett ständigt problem... Men nu sedan början på december kör jag med PT Tobias H Jonasson (fitnessbysweden) och det känns väldigt bra! Av honom har jag fått ett kost- och träningsschema och vi träffas cirka en gång/månad för träningspass/uppföljning. Nu under jul och nyår har jag inte hållit mig till kostschemat men jag har skött träningen ;) I fredags började jag köra på som vanligt igen. I går körde jag ett hårt benpass med Tobias och i dag har jag en sån jävla(!) träningsvärk att jag tror jag dör - men det är skönt på ett sätt, då vet man att man gjort något rätt ;)

Tanken med mitt bloggande nu är att koncentrera det lite mer på träning och kost.

Kommentera här: